Strona główna

Wyszukiwarka

szukaj

Subskrypcja

zapisz

PRZEDSTAWICIELE GK SPECJAŁ NA POLAND & CEE RETAIL SUMMIT 2018

10.04.2018

Źródło: udostępnione...
Źródło: udostępnione...
Źródło: udostępnione...
Źródło: udostępnione...
Źródło: udostępnione...

Za nami jubileuszowa X edycja, organizowanego przez Blue Business Media, ogólnopolskiego kongresu Poland and CEE Retail Summit 2018.  Specjał wraz z sieciami franczyzowymi Nasz Sklep i Livio w dniach 13-14 marca br. w ramach w/w przedsięwzięcia przeprowadził Trade Briefing.

Celem warsztatu prowadzonego przez osoby zarządzające w Specjale pionem hurtu i detalu FMCG było przedstawienie strategii,  potrzeb zakupowych oraz omówienie szczegółów współpracy handlowej na lata 2018– 2019, jak również perspektyw rozwoju.

Przedstawiciele Specjału oraz sieci Nasz Sklep i Livio brali także  aktywny udział w panelach tematycznych kongresu w roli prelegentów.

Nowe elementy handlu były szeroko dyskutowane w trakcie strategicznej dyskusji panelowej pod hasłem „Rewolucja Digital & Futurology czy skuteczna ewolucja krok po kroku? – formaty handlowe dziś i jutro”, w której uczestniczył m.in. Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu GK Specjał. Zdania były podzielone, ale co do jednego wszyscy byli zgodni: handel sektora food nie ma powodów do obaw, ponieważ konsumenci wolą kupować żywność stacjonarnie, nie można jednak lekceważyć nowych pokoleń i nowych technologii.
Krzysztof Tokarz nie obawia się digitalizacji. – Prowadzona przez nas sieć Nasz Sklep reprezentuje podobny format placówek jak Lewiatan – także jesteśmy blisko klienta, toteż digitalizacja będzie się u nas rozwijać wolniej niż w innych formatach handlu – tłumaczy w trakcie dyskusji Prezes Zarządu GK Specjał. Zarówno Krzysztof Tokarz, jak i Wojciech Kruszewski, Prezes Zarządu Lewiatan Holding, zwrócili też uwagę na poważną barierę rozwoju handlu on- line, jaką są wysokie koszty prowadzenia sprzedaży w tym kanale. Nie ułatwia jej też fakt, że polski odbiorca często robi zakupy w sieci za małe kwoty.

Wielkie zainteresowanie wzbudziła dyskusja panelowa o Retail Chains 2020, czyli strategii sieci handlowych wobec zmieniających się oczekiwań konsumentów, otoczenia legislacyjnego, gospodarczego i biznesowego, w której wziął udział m.in. Marian Zych, Wiceprezes PSH Livio S.A. Tę dyskusję również w dużej mierze zdominował wszechobecny dziś temat digitalizacji w handlu. Jak przypomniał Marian Zych, w Polsce gros sprzedaży internetowej dotyczy branży przemysłowej. – W branży spożywczej digitalizacja również postępuje, toteż sieci handlowe muszą być aktywne w tym obszarze, ale nie wierzymy, by szybko przybrała masową formę. Klienci lubią bowiem sięgać po produkty lokalne, a zakupu owoców, warzyw czy mięsa dokonywać po obejrzeniu produktu lub dotknięciu przed zakupem – stwierdził Wiceprezes Livio.
Sporo miejsca w dyskusji poświęcono również bardzo dynamicznym w ostatnich kilkunastu miesiącach zmianom w otoczeniu prawnym warunkującym działanie handlu. Marian Zych w nawiązaniu do zmieniających się warunków prawnych podkreślił, że wierzy w polską przedsiębiorczość. – Tradycyjny polski handel, który ja reprezentuję, da sobie radę w każdej sytuacji i w każdym prawodawstwie. Jednak tworzenie prawa na zasadzie deklaracji, że ma to pomagać polskiej tradycji czasem obraca się na niekorzyść właśnie tych małych – zauważył Wiceprezes Livio.

Razem wobec nowych wyzwań! Pod takim hasłem uczestnicy zastanawiali się nad tym, jak poprzez efektywną współpracę w łańcuchu dostaw sieci i producentów generować wartość dodaną dla wszystkich jego ogniw. Jak uzyskać pełną efektywność tego procesu i nowe źródło przewagi konkurencyjnej? Tu prelegentem był m.in. Marek Wesołowski, Wiceprezes Zarządu GK Specjał.

Strategia asortymentowa szyta na miarę zgodnie z oczekiwaniami współczesnego – trudnego i wymagającego – konsumenta oraz zasady efektywnej współpracy na linii sieć - dostawca, które mogą ułatwić jej stworzenie były przedmiotem dyskusji, w której wziął udział m.in. Jan Sałata, Dyrektor Generalny Nasz Sklep. Na skuteczność strategii wpływa reagowanie na trendy i oczekiwania. – W sieci Nasz Sklep dopasowujemy nasze produkty np. do potrzeb regionalnych odbiorców, kupując je u lokalnych dostawców, ponieważ tego oczekuje klient. Wśród innych trendów, które zauważamy jest również m.in. czysta etykieta – mówił Jan Sałata.

Więcej informacji i obszerna relacją z X Poland & CEE Retail Summit na : http://retail-conferences.com/nie-ma-mocnych-na-polski-handel-relacja-z-x-poland-cee-retail-summit/

Zachęcamy do lektury.

 

Grupę Kapitałową Specjał tworzą:

CENTRALA SPECJAŁ RZESZÓW
SPECJAŁ ODDZIAŁ RZESZÓW (FRANCO)
SPECJAŁ ODDZIAŁ CZELADŹ
SPECJAŁ ODDZIAŁ WROCŁAW
SPECJAŁ ODDZIAŁ WROCŁAW
SPECJAŁ ODDZIAŁ LUBLIN
SPECJAŁ ODDZIAŁ KRAKÓW
SPECJAŁ ODDZIAŁ KRAKÓW
SPECJAŁ ODDZIAŁ TOMASZÓW LUBELSKI
SPECJAŁ ODDZIAŁ WARSZAWA
SPECJAŁ ODDZIAŁ LESZNO
SKLEPY WŁASNE LUBAZO
SPECJAŁ ODDZIAŁ KĘDZIERZYN-KOŹLE
SPECJAŁ ODDZIAŁ MSZANA DOLNA
SPECJAŁ ODDZIAŁ GDAŃSK
SPECJAŁ ODDZIAŁ ŁÓDŹ
SPECJAŁ ODDZIAŁ SZCZECIN
POLSKA SIEĆ FRANCZYZOWA NASZ SKLEP
DELIKATESY PREMIUM NASZ SKLEP
DELIKATESY SEZAM
LIVIO
CEZAL RZESZÓW
CEZAL ŚLĄSKI
SPECJAŁ OCHRONA
SPECJAŁ FINANSE
NASZ SKLEP OCHRONA
ARMA KROSNO
HANDEL POLSKI

© Copyright 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla Specjał. | Mapa serwisu | Polityka cookies

Powered by: CMS Edito

Realizacja: Ideo,