Strona główna

Wyszukiwarka

szukaj

POLAND & CEE RETAIL SUMMIT 2014

22.04.2014

Każdy kongres Poland & CEE Retail Summit jest dla detalistów i współpracujących z nimi firm nie tylko okazją do nawiązania kontaktów, ale także do podzielenia się w ramach prelekcji i dyskusji panelowych przemyśleniami na temat przyszłości rozwoju handlu i próby wspólnego znalezienia odpowiedzi na trudności. Jak podkreślano wielokrotnie na tegorocznym kongresie, jedną z największych bolączek handlu jest obecnie utrzymujące się spowolnienie gospodarcze, niepewność jutra i problem bezrobocia, wpływający na siłę nabywczą konsumentów. Te zjawiska uderzają również w branżę spożywczą, ponieważ powodują, że klient nie akceptuje żadnych dodatkowych kosztów. Regularnie powtarzaną konkluzją było więc stwierdzenie, że rynek nie należy dziś do producenta czy detalisty, lecz do konsumenta.

Rosnące wyzwania stojące przed rynkiem FMCG spowodowały, że w tym roku uwaga gości i prelegentów skupiała się szczególnie wokół zasad, które powinny przyświecać rozwojowi handlu w najbliższych latach. Wymieniano wśród nich przede wszystkim elastyczność i szybkie reagowanie na zachodzące na rynku zmiany, uważne obserwowanie potrzeb coraz bardziej wyedukowanych i wymagających konsumentów i dostosowywanie się do nich, dalszy rozwój marek własnych, które budują lojalność, integrację łańcucha dostaw oraz konieczność położenia nacisku na dalszy rozwój odrabiającego straty handlu małoformatowego, ponieważ jego zaniedbanie może odbić się na całym biznesie. Dla współczesnego konsumenta liczy się bowiem możliwość zrobienia zakupów szybko i blisko domu.

Stale obecną w tegorocznych dyskusjach kwestią był także postęp technologiczny, z którym handlowcy coraz bardziej muszą się liczyć. Powoduje on bowiem, że klient XXI wieku to smart consumer, który korzysta z dobrodziejstw technologii i nie łatwo daje się przekonać producentowi czy detaliście. Nadal szuka innowacji i poluje na promocje, a jeśli już decyduje się wydać w sklepie nieco więcej, w zamian oczekuje nie tylko produktu, ale i satysfakcji z zakupu. Receptą na te wyzwania może być podejście zaproponowane przez Elżbietę Mączyńską, Prezesa Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego: im bardziej będzie przestrzegana zasada, że klient jest królem, tym większa szansa na sukces w tym biznesie.

Grupę Kapitałową Specjał reprezentował wiceprezes sieci franczyzowej Nasz Sklep Jan Sałata, który poruszył temat "Ścisłego rozwoju hurtu i sieci franczyzowych" na przykładzie Grupy Kapitałowe Specjał, zmieniające się trendy w formatach sklepów oraz zwyczajach zakupowych konsumentów.

Tradycyjnie zakończenie pierwszego dnia kongresu uświetniła gala „Retailer of The Year. Wybrany przez Dostawców”, która w tym roku odbyła się już po raz czwarty i jak zwykle przyniosła wiele emocji. Nagrody przyznawane są najlepszym sieciom handlowym w 7 kategoriach na podstawie wyników badania przeprowadzonego przez firmę badawczą Nielsen – w tym roku objęło ono już ponad 250  przedstawicieli producentów FMCG – i są jedynym w Polsce wyróżnieniem przyznawanym przez dostawców FMCG sieciom detalicznych oraz hurtowym, z którymi najlepiej im się współpracuje.

Grupę Kapitałową Specjał tworzą:

CENTRALA SPECJAŁ RZESZÓW
SPECJAŁ ODDZIAŁ RZESZÓW (FRANCO)
SPECJAŁ ODDZIAŁ CZELADŹ
SPECJAŁ ODDZIAŁ WROCŁAW
SPECJAŁ ODDZIAŁ LUBLIN
SPECJAŁ ODDZIAŁ KRAKÓW
SPECJAŁ ODDZIAŁ TOMASZÓW LUBELSKI
SPECJAŁ ODDZIAŁ WARSZAWA
SPECJAŁ ODDZIAŁ LESZNO
SPECJAŁ ODDZIAŁ KRAPKOWICE
SPECJAŁ ODDZIAŁ MSZANA DOLNA
SPECJAŁ ODDZIAŁ GDAŃSK
SPECJAŁ ODDZIAŁ ŁÓDŹ
SPECJAŁ ODDZIAŁ SZCZECIN
SPECJAŁ ODDZIAŁ RADOM
SPECJAŁ ODDZIAŁ ŚREM
SPECJAŁ ODDZIAŁ ZIELONA GÓRA
SPECJAŁ ODDZIAŁ OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
SPECJAŁ ODDZIAŁ ZIELONA GÓRA
SPECJAŁ ODDZIAŁ WĄGROWIEC
POLSKA SIEĆ FRANCZYZOWA NASZ SKLEP
DELIKATESY PREMIUM NASZ SKLEP
DELIKATESY SEZAM
LIVIO
CEZAL RZESZÓW
CEZAL ŚLĄSKI
SPECJAŁ OCHRONA
SPECJAŁ FINANSE
NASZ SKLEP OCHRONA
ARMA KROSNO
HANDEL POLSKI
RABAT DETAL
Mapa serwisu | Polityka cookies

© Copyright 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla Specjał.

Powered by: CMS Edito

Realizacja: Ideo,

Website Security Test