Strona główna

Wyszukiwarka

szukaj

Subskrypcja

zapisz

PORADNIK HANDLOWCA - MAJ 2018

W majowym wydaniu PORADNIKA HANDLOWCA, w dziale Aktualności, zamieszczono informację o tym, iż  na początku kwietnia na terenie Małopolski został otwarty kolejny market należący do sieci LIVIO. Placówka, której właścicielem jest Monika Zdzińska, zlokalizowana została w Krakowie przy ulicy Wrocławskiej 8A/3. Czytając dalej dowiadujemy się, iż na pierwszych klientów czekały upominki w postaci drobnego sprzętu AGD, a najmłodsi mogli liczyć na coś słodkiego. Jak czytamy sklep jest bardzo dobrze zatowarowany z wydzielonym stoiskiem mięsnym i piekarniczym. Można w nim zaopatrzyć się w regionalne wędliny i pieczywo od sprawdzonych, lokalnych wytwórców i piekarni.

ZLOTYPARAGON.PL – MAJ 2018 oraz HURT & DETAL – CZERWIEC 2018

W serwisie zlotyparagon.pl oraz w miesięczniku branżowym Hurt & Detal opublikowane zostały materiały, w których zamieszczono wyniki tegorocznego konkursu  „Złoty Paragon 2018 – Nagroda Kupców Polskich” wraz z fotorelacją z uroczystej gali, w trakcie której wręczono prestiżowe statuetki.  Wśród wymienionych laureatów znalazł się Krzysztof Tokarz, Prezes Zarządu Grupy Kapitałowej Specjał, który otrzymał Nagrodę Specjalną od Kolegium Redakcyjnego w kategorii Osobowość Handlu i Dystrybucji: Złoty Paragon 2018.

HANDEL – KWIECIEŃ 2018

Na łamach kwietniowego wydania magazynu HANDLEL opublikowany został artykuł podejmujący tematykę wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę i związanymi z nim korzyściami i stratami dla detalistów i hurtowników. Przedstawiono w nim m.in. pierwsze analizy dotyczące zakupowych zachowań Polaków po dwóch  niedzielach z zakazem handlu (11 i 18 marca), a także wypowiedzi przedstawicieli m.in. z kanału hipermarketów, dyskontów, supermarketów, sieci sklepów zrzeszonych  czy kanału hurtowego. W materiale umieszczono wypowiedz Krzysztofa Tokarza, Prezesa GK Specjał, który prognozuje, iż zakaz handlu w niedzielę spowoduje nawet wzrost obrotu w hurcie. Liczy on na prowadzących sklepy, którzy zdecydują się otwierać je w niedziele objęte zakazem handlu, a którzy wcześniej nie pracowali w ten dzień. Sprzedadzą więcej, co przełoży się na większe zamówienia ze Specjału – tłumaczy Krzysztof Tokarz. Choć zastrzega on, iż sytuacja sklepów jest różna, to jednak z pierwszych danych po 11 marca wynika, iż obroty klientów Specjału wzrosły w piątek i sobotę, a także w poniedziałek. Prezes GK Specjał podkreśla także, że jego firma jest przygotowana na każdą ewentualność, na razie jednak nie widzi żadnej potrzeby zmian w pracy hurtowni i jej oddziałów. – Nigdy nie realizowaliśmy dostaw w niedzielę, bardzo rzadko w soboty. Największe dostawy wypadają w poniedziałek, wtorek i piątek. Natomiast zamówienia – poprzez e-hurtownię- detaliści składają także w niedzielę, bo w poniedziałek od rana chcą mieć nowy towar, szczególnie po większej sprzedaży w piątek i w sobotę – informuje Krzysztof Tokarz.

PORTALSPOZYWCZY.PL – KWIECIEŃ 2018

W portalu internetowym rynekspozywczy.pl ukazał się artykuł, w którym omówiono wyniki badania PMR, który obserwując dzisiejsze trendy konsumenckie i zmieniający się rynek, postanowił bliżej przyjrzeć się części hurtowej FMCG, w znacznym stopniu determinującej działanie spożywczego rynku detalicznego. W przeprowadzonym badaniu opinię na temat współpracy z hurtowaniami dowożącymi wyrazili detaliści z ponad 800 niezależnych sklepów spożywczych z całej Polski. W materiale czytamy, iż z badania PMR wynika, iż Specjał znalazł w czołówce (3 miejsce) najczęściej wskazywanych dostawców wśród hurtowników o zasięgu ogólnopolskim. Współpracę z nim zadeklarowało 19% badanych sklepów. Dalej w artykule odnajdujemy informację, iż jak pokazują badania PMR, poziom zadowolenia wśród sklepów mierzony wskaźnikiem NPS (Net Promoter Score) jest zróżnicowany w zależności od dostawcy. Jeśli chodzi o skłonność do polecenia współpracy, Specjał z wynikiem 24% ponownie osiągnął trzeci wynik  wśród graczy z czołówki. W opinii przedstawicieli sklepów spożywczych, w Specjale doceniane są także wysokie kompetencje reprezentujących Specjał przedstawicieli handlowych. Cały artykuł dostępny tutaj.

HURT & DETAL – KWIECIEŃ 2018

Na łamach kwietniowego wydania pisma HURT & DETAL opublikowany został artykuł „Nadchodzi czas przełomu”, w którym autor porusza temat przyszłość polskiego rynku obrotu produktami FMCG. Wskazuje on na dwa czynniki, które zdecydują o jego przyszłym kształcie. Są to trwająca intensywna konsolidacja w tym obszarze gospodarki oraz przebieg procesu cyfryzacji. Omawiając drugi z wymienionych czynników autor pisze o GK Specjał i podkreśla, iż wśród największych firm handlowych FMCG niewiele jest takich jak Specjał, której Prezes Krzysztof Tokarz z dużą rezerwą wypowiada się możliwościach, jakie niesie ze sobą sprzedaż za pośrednictwem Internetu. Jak czytamy dalej Tokarz uważa, iż koszty tego typu działań są wysokie i nie chodzi tu tylko o koszty oprogramowania. Pozostaje jeszcze przecież zapakowanie towaru według zamówienia oraz jego wysyłka. Przy masowej skali tego rodzaju sprzedaży koszty rosną bardzo wyraźnie i nietrudno utracić ten element, który kusi klientów do zakupów poprzez Internet czyli niską cenę. Czym innym oczywiście jest cyfryzacja zakupów dla sklepu, gdzie platformy zakupowe ułatwiają zamówienia towarów, co innego zaś sprzedaż do klienta końcowego.

WIADOMOSCIHANDLOWE.PL – KWIECIEŃ 2018

Serwis wiadomości handlowe.pl opublikował artykuł, w którym podjęto temat przyszłości Forum Polskiego Handlu, które może wkrótce przestać istnieć, jak wynika z informacji portalu. Funkcjonowanie związku pracodawców, którego celem jest bronienie interesów średniej wielkości sieci handlowych o polskim kapitale, powoli traci sens w związku z kurczącą się liczbą tego rodzaju podmiotów na rynku handlowym. Jak przeczytać można w materiale, FPH powstało pod koniec 2015 r. (formalnie w marcu 2016 r.) i w założeniu miało być przeciwwagą dla Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, zrzeszającej największych obecnych w Polsce graczy międzynarodowych, m.in. Biedronkę i Lidla, jak również Polskiej Izby Handlu, izby gospodarczej zrzeszającej ponad 30 tys. podmiotów handlowych (zwykle małych handlowców), kojarzonej głównie z Grupą Eurocash i Społem. W skład FPH wchodzi obecnie 10 członków, w tym pięć sieci spożywczych: Polomarket, Piotr i Paweł, Stokrotka, Topaz oraz Arhelan. - Warunkiem członkostwa w Forum Polskiego Handlu jest rodzime pochodzenie kapitału - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Robert Krzak, prezes Forum. W maju ubiegłego roku członkowie FPH podjęli decyzję o czterokrotnym zwiększeniu niewielkiego budżetu związku i zapowiedzieli, że spróbują podwoić liczbę członków. Rozmowy miały być prowadzone m.in. z Polską Grupą Supermarketów (Top Market), Dino, Grupą Specjał, Bać-Polem, Mar-Olem i Paleo. Wydawało się, że związek stanie się bardziej reprezentatywny dla polskiego handlu i ustabilizuje swoją pozycję. Jednak ostatecznie żaden z wymienionych podmiotów nie dołączył do FPH. Cały materiał dostępny tutaj.

WIADOMOSCIHANDLOWE.PL – KWIECIEŃ 2018

W serwisie wiadomości handlowe.pl czytamy, iż Krzysztof Tokarz, prezes Grupy Kapitałowej Specjał, potwierdził udział w 11. Kongresie Rynku FMCG 2018, który odbędzie się 10 maja br. w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie. Autor materiału informuje, iż Krzysztof Tokarz weźmie udział w debacie zatytułowanej "Nowe rozdanie w handlu. Zmiany w prawie wymuszają transformację branży". W trakcie tej dyskusji jej uczestnicy rozmawiać będą m.in. o tym, kto zyskał, a kto stracił na zakazie handlu w niedziele. Zastanowią się, czy nowe prawo zmieni strukturę i funkcjonowanie sektora handlowego w Polsce. Dyskutować będą także o innych zmianach legislacyjnych (i ich skutkach), takich jak ustawa o przewadze kontraktowej, podatek od sprzedaży detalicznej, czy tzw. podatek od centrów handlowych. Udział w debacie "Nowe rozdanie w handlu. Zmiany w prawie wymuszają transformację branży", oprócz Krzysztofa Tokarza, Prezesa GK Specjał potwierdzili także: Robert Krzak, Wiceprezes Zarządu, Piotr i Paweł, Tomasz Kaczyński, Partner, kancelaria Domański Zakrzewski Palinka oraz przedstawiciel firmy EY.

DLAHANDLU.PL – KWIECIEŃ 2018

W serwisie dlahandlu.pl opublikowano materiał informujący o tym, iż  na początku kwietnia został  otwarty kolejny market przynależący do sieci PSH LIVIO na terenie Małopolski. Tym razem w Krakowie przy ulicy Wrocławskiej 8A/3. Z artykułu dowiadujemy się, iż w sklepie wydzielone jest stoisko mięsne i piekarnicze. Można w nim zaopatrzyć się w regionalne wędliny i pieczywo od sprawdzonych, lokalnych wytwórców i piekarni. W materiale dodano, iż PSH Livio S.A. należąca do Grupy Kapitałowej Specjał jest operatorem ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych działających w formule franczyzowej, pod marką Livio. Sieć zrzesza niezależne placówki handlowe, które dzięki konsolidacji mogą skutecznie konkurować na polskim rynku detalicznym. Livio swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę. Obecnie zrzesza ponad 2300 placówek i nie zwalnia tempa ekspansji.

WIADOMOSCIHANDLOWE.PL – KWIECIEŃ 2018

Serwis internetowy wiadomoscihandlowe.pl opublikował informację, iż w kwietniu br. został otwarty kolejny market sieci Livio na terenie Małopolski. Tym razem w Krakowie przy ulicy Wrocławskiej 8A/3. Jak czytamy w materiale nowy sklep Livio jest w pełni wyposażony, dobrze zatowarowany, z wydzielonym stoiskiem mięsnym i piekarniczym. Można w nim zaopatrzyć się w regionalne wędliny i pieczywo od sprawdzonych, lokalnych piekarni. Brak opłaty franczyzowej, pełna autonomiczność właścicieli sklepów, sprawdzony dystrybutor jakim jest Specjał, programy lojalnościowe to główne atuty PSH Livio – dodano w artykule.

DLAHANDLU.PL – MARZEC 2018

W serwisie dlahandlu.pl ukazała się informacja, iż w lutym br. koordynatorzy poznańskiego oddziału pracowali nad zmotywowanie kolejnych sklepów do przystąpienia do sieci Livio. W efekcie umowy Livio Express podpisało 10 nowych placówek, a oddział liczy już 512 sklepów. Dalej czytamy, iż oddział w Kielcach pozyskał dwie nowe placówki, a do oddziału łódzkiego dołączyło 10 kolejnych sklepów. Autor materiału przypomina, iż Polska Sieć Handlowa Livio S.A. należąca do GK Specjał jest operatorem ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych działających w formule franczyzowej, pod marką Livio. Sieć zrzesza niezależne placówki handlowe, które dzięki konsolidacji mogą skutecznie konkurować na polskim rynku detalicznym. Livio swoim zasięgiem obejmuje całą Polskę. Obecnie zrzesza ponad 2300 placówek i nie zwalnia tempa ekspansji.

1  Poprzednia  5  6  7  8  9  10  11  12  13  Nastepna  59

Grupę Kapitałową Specjał tworzą:

CENTRALA SPECJAŁ RZESZÓW
SPECJAŁ ODDZIAŁ RZESZÓW (FRANCO)
SPECJAŁ ODDZIAŁ CZELADŹ
SPECJAŁ ODDZIAŁ WROCŁAW
SPECJAŁ ODDZIAŁ LUBLIN
SPECJAŁ ODDZIAŁ KRAKÓW
SPECJAŁ ODDZIAŁ TOMASZÓW LUBELSKI
SPECJAŁ ODDZIAŁ WARSZAWA
SPECJAŁ ODDZIAŁ LESZNO
SPECJAŁ ODDZIAŁ KRAPKOWICE
SPECJAŁ ODDZIAŁ MSZANA DOLNA
SPECJAŁ ODDZIAŁ LUBLIN
SPECJAŁ ODDZIAŁ GDAŃSK
SPECJAŁ ODDZIAŁ ŁÓDŹ
SPECJAŁ ODDZIAŁ SZCZECIN
SPECJAŁ ODDZIAŁ RADOM
SPECJAŁ ODDZIAŁ ŚREM
SPECJAŁ ODDZIAŁ ZIELONA GÓRA
SPECJAŁ ODDZIAŁ OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
SPECJAŁ ODDZIAŁ ZIELONA GÓRA
POLSKA SIEĆ FRANCZYZOWA NASZ SKLEP
DELIKATESY PREMIUM NASZ SKLEP
DELIKATESY SEZAM
LIVIO
CEZAL RZESZÓW
CEZAL ŚLĄSKI
SPECJAŁ OCHRONA
SPECJAŁ FINANSE
NASZ SKLEP OCHRONA
ARMA KROSNO
HANDEL POLSKI
RABAT DETAL
SIEĆ ALIGATOR

© Copyright 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla Specjał. | Mapa serwisu | Polityka cookies

Powered by: CMS Edito

Realizacja: Ideo,

Website Security Test